عطر

چگونه عطر خود را انتخاب کنید

چگونه عطر خود را انتخاب کنید

چگونه عطر خود را انتخاب کنید

بیشتر از یک عطر، بوی یک عطر امضای واقعی است. یک عطر جذاب باید یک بیانیه داشته باشد و در ذهن شما به یاد بماند. هر عطری یک تجربه شخصی است؛ باید از اولین باری که به بوی آن می‌خورید، تا زمانی که با شماست، شخصیت شما را بازتاب دهد. انتخاب عطر به مراتب مهم است؛ باید با شخصیت، استایل، سن، و حتی روحیه شما هماهنگ باشد. آیا در میان انواع گزینه‌ها گم شده‌اید؟ با مطالعه این مقاله، یاد خواهید گرفت چگونه بهترین عطر را انتخاب کنید!

شخصیت خود را با عطر بیان کنید

یک چیز مسلم است، عطر شما باید شخصیت شما را منعکس کند و به شما احساس اعتماد به نفس فوق العاده بدهد. برای کمک به تصمیم گیری، بیایید نگاهی دقیق‌تر به خانواده‌های مختلف عطرهای بویایی بیندازیم. این شش دسته شخصیت و روحیه شما را بیان می‌کنند. این به شما بستگی دارد که انتخاب کنید چه چیزی را در مورد خودتان فاش کنید:

  • Hesperide: مترادف با طراوت و سبکی، عطرهای مرکباتی از این خانواده برای شخصیت های پویا، الهام بخش و شاد عالی هستند.
  • گل: زنبق، یاس، زنبق دره – مناسب برای افراد مهربان و شاد.
  • Chypre: ترنج، گل رز، نعناع هندی – این عطرهای محرک و در عین حال زیبا برای کسانی که شخصیت قوی و معتبر دارند ایده آل هستند.
  • شرقی: مشک، ادویه جات ترشی جات، وانیل – این عطرهای خاموش شخصیت های اغوا کننده، مرموز و شهوانی را نشان می دهند!
  • معطر: اسطوخودوس، رزماری، مریم گلی – این رایحه ها برای افراد برونگرا و پرانرژی عالی هستند.
  • چوبی: نعناع هندی، سدر، چوب صندل – این نت ها روحیه ماجراجویانه و جسورانه را نشان می دهند.

شخصیت خود را با عطر بیان کنید

نحوه انتخاب عطری برای سنین مختلف

چگونه می‌توانید عطر مناسب سن خود را انتخاب کنید؟ در حالی که هیچ قانون مشخصی در مورد عطر وجود ندارد، به نظر می‌رسد عطرها با استفاده کننده خود سازگار هستند. از سن سه سالگی، عطرهای مخصوص کودکان دارای رایحه‌های محتاطانه و نت‌های آرامش بخش از جمله پیچ امین الدوله و شکوفه پرتقال هستند.

در سن بیست سالگی، شخصیت شما کاملاً رشد می‌کند. طبیعی است که به رایحه‌های گلی و بهاری روی بیاوریم تا تناقض بین نوجوانی بی‌دغدغه و زنانگی در حال ظهور را بیان کنیم.

حتما مطالعه کنید:  تفاوت‌ ادوپرفیوم و ادوتویلت

وقتی وارد سی سالگی می‌شوید، همه چیز در مورد اغواگری است. عطر شما باید حسی شدید را آشکار کند و در عین حال حس رمز و راز و ظرافت را ایجاد کند. در چهل سالگی، وقت آن است که همه چیز را دوباره ارزیابی کنید و وضعیت موجود را زیر سوال ببرید. هر تغییری در عطر باید بازتاب میل به تغییر در سبک زندگی باشد. چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد.

عطر مردانه یا زنانه؟

وقتی یک عطرساز عطری می‌سازد، مردانه یا زنانه بودن آن نیست. اگرچه عطرها جنسیت ندارند، بازاریابی به ایجاد مفهوم عطرهای مردانه و زنانه کمک می‌کند. چرا برخی از عطرها بیشتر مناسب خانم‌ها هستند یا فقط برای آقایان استفاده می‌شوند؟ صرفاً به این دلیل که برخی از نت‌ها جنبه زنانه یا مردانه بیشتری را بیان می‌کنند.

چگونه باید عطر مردانه را انتخاب کنیم؟ نت‌های چرم، تنباکو و نعناع هندی برای مردان جذاب‌تر هستند، در حالی که نت‌های گل‌دار و بی‌صدا زنانی را که به‌دنبال رایحه‌ای فوق‌العاده زنانه هستند جذب می‌کند. با این حال، نت‌های چرمی می‌توانند حس حرفه‌ای و پیچیده‌ای را برای خانم‌ها ایجاد کنند، در حالی که نت‌های گلی مانند یاس، رایحه‌ای عاشقانه غیرقابل مقاومت برای مردان ایجاد می‌کنند.

یک عطر را با توجه به نکات انتخاب کنید

یک عطر را با توجه به نکات انتخاب کنید

انتخاب یک عطر بسیار شخصی است و زمانی که شخصیتی چند وجهی داشته باشید پیچیده‌تر می‌شود: گاهی اوقات با احتیاط یا پرشور، نسبتاً بی‌گناه یا قاطعانه زنانه… آیا نمی‌توان شخصیت خود را تعریف کرد؟ نگران نباشید! عطر خود را بر اساس نت های آن انتخاب کنید.

یک عطر ساختار سه سطحی پیچیده ای دارد. این هرم بویایی به تدریج نت های مختلف عطر را آشکار می‌کند:

  1.  نت‌های اولیه: این نت های فرار بوی اولیه را به محض اسپری شدن عطر ارائه می‌دهند. آنها اغلب با نت‌های مرکبات یا معطر مطابقت دارند.
  2. نت‌های قلبی: همانطور که از نام آنها پیداست، این نت‌های حسی شخصیت واقعی یک عطر را منعکس می‌کنند و تنها پس از چند دقیقه ظاهر می‌شوند. آنها اغلب گلدار، میوه ای یا حتی تند هستند.
  3. نت‌های پایه: این‌ها آخرین نت‌هایی هستند که پس از اسپری شدن رایحه ظاهر می‌شوند و تا چند ساعت باقی می‌مانند. آنها به عطر عمق می‌دهند و اغلب چوبی یا بالزامیک هستند.

نمی‌توانید عطر مناسب را بر اساس خانواده‌های مختلف بویایی پیدا کنید؟ عطری را انتخاب کنید که منعکس کننده سلیقه شما باشد و عطری را انتخاب کنید که نت‌های مورد علاقه شما را به نمایش بگذارد.

عطری با رایحه تمیز را انتخاب کنید

هنگام انتخاب یک عطر، چیزهای بیشتری باید در نظر بگیرید تا فقط نت‌های آن. ما عطرهای خیره کننده می‌خواهیم اما عطرهای تمیز هم می‌خواهیم. هنگامی که به دنبال یک عطر سازگار با محیط زیست هستید، مهم است که برچسب بر روی را بخوانید! دیگر خبری از مواد، رنگ یا فیلترهای UV بحث برانگیز نیست. برای پایداری نهایی، بطری‌های شیشه‌ای قابل بازیافت و بسته‌بندی‌های ساخته شده با کاغذ و مقوا از پایدار را انتخاب کنید.

حتما مطالعه کنید:  تفاوت‌ و کاربردهای عطرهای گرم و سرد

عطری با رایحه تمیز را انتخاب کنید

عطر خود را با توجه به فصول تغییر دهید

انتخاب یک عطر برای فصل یکی دیگر از گزینه‌های انتخاب عطر ایده آل است. وقتی هوا گرم می‌شود، نت‌های سبک و با طراوت مرکبات گزینه مناسبی برای استراحت در ساحل و آفتاب گرفتن در کنار استخر هستند. وقتی پاییز فرا می‌رسد، با روی آوردن به نت‌های چوبی و تند با تابستان خداحافظی می‌کنیم. در زمستان، تمرکز بر گرم کردن عطرها با شیرین و لذیذ است

چگونه بفهمیم که یک عطر به شما می آید یا خیر

آیا شما از طرفداران عطر همکار خود هستید؟ آیا به اندازه کافی شجاع بوده اید که کسی را در خیابان متوقف کنید و از او در مورد عطرش بپرسید؟ توجه داشته باشید که یک عطر به انواع پوست واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهد. آیا عاشق عطر خاصی شده اید؟ قبل از عجله برای خرید آن، باید بدانید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

برای اطمینان توصیه می‌کنیم کمی عطر را در قسمت داخلی مچ خود اسپری کنید. آنچه ممکن است به شما گفته شده را فراموش کنید: مچ دست خود را به هم مالش ندهید! این می‌تواند به عطر آسیب برساند و آن را مخدوش کند. قبل از تصمیم گیری، اجازه دهید عطر چند ساعت دیگر روی پوست شما پخش شود. اگر عطر در پایان روز همچنان برای شما جذاب است، پس عطر مناسب خود را پیدا کرده اید! انتخاب عطر همیشه آسان نیست. با انتخاب عطری که شخصیت شما را نشان می‌دهد و درونی‌ترین افکار شما را آشکار می‌کند.

حتما مطالعه کنید:  نحوه انتخاب عطر مناسب بانوان

کلام آخر چگونه عطر خود را انتخاب کنید

در این مقاله سعی کردیم به این موضوع که چگونه عطر خود را انتخاب کنید به صورت کامل بپردازیم و راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهیم. در پایان این مقاله، به نتیجه‌گیری‌های زیر می‌توان رسید:

  1. شناخت بوهای مورد علاقه: حیات هر فرد دارای تجربیات و احساسات منحصر به فردی است. بنابراین، اهمیتی دارد که فرد به شناخت دقیق بوهایی که او را جذب می‌کنند، بپردازد. این شناخت می‌تواند راهنمایی خوبی برای انتخاب عطر مناسب باشد.
  2. تطابق با موقعیت‌ها و محیط‌ها: عطرها می‌توانند با موقعیت‌ها و محیط‌های خاص تطابق داشته باشند. برای مثال، عطرهای تازه و ملایم ممکن است برای روزهای گرم‌تر مناسب باشند، در حالی که عطرهای گرم و سنگین برای میهمانی‌های شبانه مناسب‌تر هستند.
  3. تأثیر حالت روحی: انتخاب عطر می‌تواند بر حالت روحی فرد تأثیر بگذارد. برخی بوها ممکن است احساس آرامش و شادی را به وجود آورند، در حالی که برخی دیگر ممکن است احساس قدرت و اعتماد به نفس کنند.
  4. تست و امتحان: مهم است که قبل از خرید نهایی، فرد عطرها را تست کند. این تست‌ها می‌توانند به فرد کمک کنند تا بفهمد کدام بو برای پوست و شیمی بدنش مناسبتر است.
  5. پایداری بویایی: بوی یک عطر در طول زمان تغییر ممکن است، از این رو مهم است که فرد از پایداری بویایی عطر اطمینان حاصل کند و بررسی کند که آیا در طول روز، بوی عطر به شکل مطلوب باقی می‌ماند یا خیر.

با توجه به این نتیجه‌گیری‌ها، افراد می‌توانند با دقت و آگاهی بیشتری عطر خود را انتخاب کرده و از آن بهترین تأثیر را بر روی خود و اطرافیانشان به‌دست آورند. اگر تمایل برای خرید یک عطر با کیفیت دارید کافیست بر روی لینک خرید عطر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *