اسانس

مزایای اسانس شمع معطر وانیل

مزایای اسانس شمع معطر وانیل

مزایای اسانس شمع معطر وانیل

وانیل که از دانه‌های وانیل گرفته شده است، یکی از همه کاره‌ترین ادویه ها در جهان است و برای دهه‌ها در همه چیز از رایحه درمانی و عطرسازی گرفته تا آشپزی استفاده می‌شود. وقتی برای اولین بار به وانیل فکر می‌کنید، دسرهای خوشمزه و عطرهای خوشبو ممکن است به ذهنتان خطور کند، اما آیا می دانستید که اسانس وانیل می‌تواند برای سلامتی شما نیز معجزه کند؟ در این مقاله سعی داریم به مزایای اسانس شمع معطر وانیل اشاره کنیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

روغن وانیل چیست؟

روغن وانیل از گونه Vanilla planifolia یک گونه بومی از خانواده Orchidaceous گرفته شده است. این گیاه قبل از ورود به اروپا در قرن شانزدهم در مکزیک منشاء گرفت و اکنون در سراسر جهان رشد می‌کند. این بیشتر به عنوان یک روغن مطلق طبقه بندی می‌شود، و برخلاف اکثر روغن های ضروری، نمی‌توان آن را از طریق تقطیر با بخار یا پرس مکانیکی استخراج کرد.

این امر تهیه روغن وانیل خالص را دشوار و بسیار پرهزینه می‌کند. CO2 وانیل، وانیل مطلق، و اولئورزین وانیلی رایج‌ترین روش‌هایی هستند که برای تولید روغن وانیل خالص استفاده می‌شوند و ماداگاسکار اکنون به عنوان بزرگترین تولید کننده وانیل در جهان شناخته می‌شود.

فواید مزایای اسانس شمع معطر وانیل

فواید مزایای اسانس شمع معطر وانیل

با توجه به اینکه وانیل به دلیل توانایی فوق‌العاده‌اش در تغییر خلق و خوی شما است، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد اسانس وانیل بدانید را اشاره کردیم:

  1. می‌تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید: اسانس وانیل برای مدت طولانی برای حمایت از آرامش و تقویت احساس آرامش مورد استفاده قرار گرفته است و علمی برای آن وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که رایحه‌های نوع وانیلی در کاهش احساس اضطراب در موقعیت‌های استرس زا موثر است.
  2. می‌تواند به احساس تنش کمک کند: رایحه وانیل نه تنها می‌تواند به آرامش ذهن کمک کند، بلکه می‌تواند به کاهش تنش در بدن نیز کمک کند. در واقع، تحقیقات نشان داد که رایحه‌های وانیل می‌توانند با کاهش ضربان قلب، فشار خون و تنش عضلانی به آرامش کمک کنند و در دراز مدت سلامتی را بهبود بخشند. وانیل نسبت به سایر عطرها مانند کلمانتین در ایجاد آرامش موثرتر است.
  3. خلق و خوی خود را بالا ببرید: در حالی که اسانس وانیل برای آرامش ذهن و بدن از نظر کاهش تنش مفید است، می‌تواند به عنوان یک تقویت کننده انرژی نیز استفاده شود.
  4. بوهای بد را بپوشانید: گاهی اوقات بوی بد در خانه پخش می‌شود، خواه از سطل زباله باشد یا اگر چیزی به خصوص قوی در شب قبل پخته شده باشد. اسانس وانیل می‌تواند به عنوان یک خوشبو کننده برای پوشاندن این بوها استفاده شود و جایگزینی طبیعی برای اسپری‌های مصنوعی است که گاهی اوقات می‌تواند خیلی قوی یا به طور بالقوه حاوی مواد مضر باشد.
  5. پوست خود را پاکسازی کنید: ممکن است از برخی از فواید روغن وانیل برای پوست به دلیل خواص ضد باکتریایی طبیعی آن آگاه نباشید. اثرات ضد میکروبی به پاکسازی و پاکسازی پوست کمک می‌کند و می‌توانید با روغن حامل رقیق شده و به پوست یا موی خود بمالید یا چند قطره به محصول مراقبت از پوست اضافه کنید. اسانس وانیل می‌تواند با کرم‌های بدن، پاک‌کننده‌های صورت، شامپوها و نرم‌کننده‌ها بسیار خوب عمل کند و به شما راهی آسان برای گنجاندن آن در برنامه روزانه‌تان می‌دهد.
  6. مبارزه با رادیکال‌های آزاد: اکسیداسیون در بدن منجر به تشکیل رادیکال‌های آزاد می‌شود که می‌توانند به شدت به بافت‌های بدن آسیب برسانند و همچنین پیوندهای بسیار قوی با پیری زودرس و سرطان دارند.
  7. با عفونت‌ها مبارزه کنید: اسانس وانیل حاوی ترکیباتی مانند وانیلین و اوژنول است که در برابر عفونت ها موثر هستند. اثرات ضد باکتریایی ترکیبات وانیل گزینه‌های درمانی جدیدی را برای عفونت‌های با باکتری‌های مقاوم در برابر چند دارو ارائه می‌کند.
  8. کاهش التهاب: سیستم عصبی، گردش خون، دفعی، گوارشی و تنفسی همگی می‌توانند با اسانس وانیل کمک کنند، زیرا این روغن توانایی کاهش التهاب را دارد. این به دلیل ترکیب وانیلین است که سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌تواند آسیب های ناشی از التهاب را کاهش دهد. استفاده از روغن ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند و همچنین می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای آرتریت عمل کند.
حتما مطالعه کنید:  اسانس معطر در مقابل اسانس ضروری

نحوه استفاده از اسانس وانیل

نحوه استفاده از اسانس وانیل

از فواید اسانس وانیل می‌توان به روش‌های مختلفی بهره مند شد و به شما این امکان را می‌دهد که آن را به صورت زیر امتحان کنید:

  • پخش کننده هوا: اگر صاحب یک پخش کننده برقی، پخش کننده نی یا مشعل روغن هستید، می‌توانید به سادگی 10 قطره به دستگاه اضافه کنید و اجازه دهید عطر اتاق را پر کند. بنابراین، چه بخواهید آرام و آرام شوید یا به یک تقویت کننده خلق و خو نیاز داشته باشید، این یک راه آسان برای استنشاق فواید روغن و در عین حال تجملات در رایحه است.
  • یک روغن ماساژ: می‌توانید اسانس وانیل را قبل از استفاده از آن روی بدن با کرم‌ها و لوسیون‌های بدن مخلوط کنید یا قبل از استفاده آن را با روغن حامل رقیق کنید. رایحه روغن نه تنها آرام بخش و تسکین دهنده است، بلکه استفاده از آن به عنوان روغن ماساژ باعث می‌شود که خواص آن به عمق پوست نفوذ کند. همچنین به خوبی با انواع روغن‌های دیگر ترکیب می‌شود، بنابراین شما می‌توانید بوی روغن ماساژ منحصر به فرد خود را در خانه ایجاد کنید.
  • یک کرم مراقبت از پوست: پس از رقیق کردن روغن وانیل با روغن حامل مانند روغن جوجوبا، می‌توانید آن را به گردن، مچ دست، آرنج داخلی و هر جای دیگری که معمولاً عطر می‌زنید بمالید. مزایای ضد پیری این روغن همچنین به این معنی است که می‌تواند پوست شما را احیا و شاداب کند، در حالی که استفاده از آن به عنوان یک درمان مو باعث ایجاد بوی مجلل می‌شود.
  • روغن آروماتراپی حمام: فواید آنتی اکسیدانی اسانس وانیل را می‌توان در یک حمام گرم و آرامش بخش با اثرات آروماتراپی ترکیب شده با بخارات آب برای درمان و مراقبت از پوست خود لذت برد. این بهترین راه برای درمان خود پس از یک روز طولانی است، بنابراین می‌توانید قبل از بازگشت به مبارزه، با کمی زمان شما آرام شوید.
  • یک غبار بالش: اسانس وانیل باعث ایجاد حس آرامش و آرامش می‌شود که آن را برای استفاده در اتاق خواب ایده آل می‌کند. اگر برای خوابیدن مشکل دارید یا فقط می‌خواهید بوی یک رایحه شیرین و تسکین‌دهنده را از بین ببرید، یک بطری اسپری را با روغن وانیل مقطر پر کنید، 30 تا 60 دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید، بالش‌های خود را تکان دهید و کمی غبارآلود کنید.
حتما مطالعه کنید:  کاربرد اسانس های معطر طبیعی

هنگام خرید روغن وانیل به چه نکاتی توجه کنیم

هنگام خرید روغن وانیل به چه نکاتی توجه کنیم؟

برخلاف روغن‌های ضروری مانند روغن نعناع فلفلی یا روغن اسطوخودوس، روغن وانیل کاملاً یک «روغن ضروری» نیست. این به دلیل نحوه ساخت آن است، زیرا روغن به صورت سرد فشرده، تقطیر با بخار و یا پرس خروجی نیست. عصاره کل Co2 وانیل اغلب در آروماتراپی استفاده می‌شود که حاوی حدود 25٪ وانیل است، در حالی که عصاره مورد استفاده در پخت و پز حاوی حدود 2٪ از ترکیب است.

به همین دلیل است که روغن وانیل باید به عنوان یک روغن معطر به جای اسانس فروخته شود، زیرا ترکیب آن 100٪ خالص نیست. یک قانون کلی خوب برای رعایت این است که سطح درصد وانیلین در محصول را بررسی کنید. هرچه بالاتر باشد، کیفیت بهتری خواهد داشت. این امر اهمیت خرید از یک شرکت معتبر را بیشتر می‌کند، به خصوص اگر قصد استفاده از روغن روی پوست خود را دارید.

کلام آخر مزایای اسانس شمع معطر وانیل

از جمله مزایای استفاده از این نوع شمع معطر می‌توان به افزایش رفاه و آرامش در فضا، بهبود مزاج و افزایش انرژی مثبت اشاره کرد. همچنین، براساس تحقیقات انجام شده، این شمع‌ها می‌توانند برای کاهش استرس و اضطراب مؤثر باشند و در فرآیند آرامش‌بخشی و خواب بهتر نیز نقش داشته باشند. به طور کلی، استفاده از اسانس شمع معطر وانیل می‌تواند بهبود کیفیت زندگی و روحیه افراد را تقویت کند و تجربه‌ی مثبتی را برای آنان فراهم کند. اگر به دنبال یک اسانس با کیفیت فوق العاده هستید کافیست بر روی لینک خرید اسانس معطر کلیک کنید.

حتما مطالعه کنید:  نکاتی برای شمع‌ سازی با اسانس ضروری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *