شمع

شمع برای آرامش

شمع برای آرامش

شمع برای آرامش

یکی از بهترین راه‌ها برای استراحت پس از یک روز شلوغ، روشن کردن یک شمع معطر است. آروماتراپی از رایحه‌ها برای کمک به آرامش بدن و ذهن استفاده می‌کند، بنابراین اگر عطر خانگی مناسبی را انتخاب کنید، فضایی را ایجاد می‌کند که به راحتی می‌توانید آرام شوید. در این مقاله توضیح می‌دهیم که بهترین رایحه‌های شمع برای آرامش چیست، بنابراین وقتی دفعه بعد احساس خستگی یا استرس می‌کنید، می‌دانید به دنبال چه عطری باشید که به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش کنید.

انواع اسانس مناسب برای آرامش

در این بخش به معرفی انواع اسانس مناسب برای آرامش می‌پردازیم:

اکالیپتوس

اکالیپتوس یکی از بهترین عطرهای خانگی است که برای سیستم تنفسی مفید است. این به شما امکان می‌دهد نفس‌های عمیق‌تری بکشید، تکنیکی که برای آرامش استفاده می‌شود. اکالیپتوس همچنین به تقویت خلق و خوی شما کمک می‌کند. چه به روزهای پرتنش در دفتر یا در خانه با بچه‌ها عادت کرده باشید، روشن کردن شمع اکالیپتوس به تعادل روزتان کمک می‌کند.

اسطوخودوس

چیزی در مورد رایحه لطیف و در عین حال آرامش بخش اسطوخودوس وجود دارد. اغلب افراد از این روغن ضروری روی بالش خود استفاده می‌کنند تا عمیق‌تر بخوابند. توانایی آن در ایجاد یک اثر آرام بخش آن را به یکی از بهترین رایحه‌های شمع برای آرامش تبدیل می‌کند، بنابراین جای تعجب نیست که این عطر یکی از محبوب‌ترین عطرهای مورد استفاده در سالن‌های اسپا و ماساژ است. هنگامی که بعد از یک روز خسته کننده نیاز به خنکی و آرامش دارید، با اضافه کردن چند شمع اسطوخودوس در اطراف وان، بوی حمام خود را شگفت انگیز کنید و از ماساژ واقعی لذت ببرید.

بابونه

هرکسی که از نوشیدن دمنوش‌های گیاهی لذت می‌برد فواید بابونه را می‌داند. همچنین این عطر برای تسکین اضطراب و استرس عالی است، بنابراین اگر به سختی می‌خوابید، باید شمع‌های معطر بابونه را امتحان کنید. به طور معمول، شرکت‌های تولید شمع، بابونه را با رایحه‌های آرامش بخش دیگر مانند اسطوخودوس یا اکالیپتوس ترکیب می‌کنند تا شدت آن را افزایش دهند.

حتما مطالعه کنید:  مدیتیشن با شمع معطر

انواع اسانس مناسب برای آرامش

گل سرخ

گل رز یکی از محبوب‌ترین گل هاست و دلیل خوبی هم دارد. شمع‌های گل رز برای تسکین شرایط عاطفی مانند اضطراب و استرس عالی هستند. ناگفته نماند توانایی آن در تأثیر مثبت بر خلق و خوی رمانتیک. بنابراین، اگر می‌خواهید یک شب ملاقات بداهه داشته باشید، چند شمع گل رز روشن کنید. گل رز همچنین به خوبی با رایحه‌هایی مانند یلانگ یلانگ و ترنج جفت می‌شود.

کندر

دلیلی وجود دارد که کندر به عنوان یک عطر مقدس مورد احترام است. نه تنها بوی خوبی دارد، بلکه به دلیل خواص درمانی آن نیز شناخته شده است. کندر به علائم مرتبط با اضطراب و سایر استرس‌های روانی کمک می‌کند. همچنین یک عامل آرامش بخش است، بنابراین اگر متوجه شدید که در حال بیدار شدن یا آشفتگی هستید، یک شمع کندر روشن کنید و با این رایحه شیرین و چوبی به حالت مثبت برگردید.

وانیل

وانیل یکی از پرطرفدارترین عطرهای جهان است که دلیل خوبی هم دارد. هنگامی که آن را بو می‌کنید، اغلب به شما یادآوری می‌کند که از غذاهای پخته شده مورد علاقه خود لذت می‌برید. با این حال، استفاده از وانیل دارای خواص آرام بخش نیز می‌باشد، بنابراین این عطر می‌تواند به شما در رفع بی‌خوابی یا بی‌قراری ناشی از استرس کمک کند. وانیل همچنین به کاهش استرس کمک می‌کند.

به طور معمول با رایحه‌هایی مانند اسطوخودوس، مرکبات و به طور شگفت انگیزی با کاج نیز به خوبی جفت می‌شود. اگرچه ممکن است این دو متضاد به نظر برسند، اما آنها یک تیم عالی را تشکیل می‌دهند و هوای تازه را برای کمک به شما ایجاد می‌کنند. خاصیت کاج رایحه کاج‌های تازه بریده شده را به ارمغان می آورد و وانیل رایحه ای با دانه‌های وانیلی اضافه می‌کند. خانه خود را با چنین عطرهایی پر کنید و هرگونه استرس و تنش را کنار بگذارید.

حتما مطالعه کنید:  بهترین شمع برای مطالعه

مریم گلی

اغلب اوقات، افرادی را می‌بینید که از دسته‌های مریم گلی سوزان برای خلاص شدن از شر بوی بد استفاده می‌کنند. به طور مشابه، از مریم گلی برای بهبود تنفس استفاده می‌کنند. علاوه بر این، مریم گلی دارای خواص ضد استرس است و همچنین می‌تواند فشار خون را با ایجاد احساس آرامش فوری در هنگام استنشاق تنظیم کند.

پرتقال شیرین

رایحه‌های مرکبات مانند رایحه‌های شیرین پرتقال به بازگرداندن شفافیت ذهنی هنگام بد خلقی کمک می‌کنند و همچنین ایجاد تنش را کاهش می‌دهند. رایحه‌ها خانه‌های شما را با بوی آفتاب پر می‌کنند که مطمئناً روز شما را روشن می‌کند.

یک شمع عطر پرتقال روشن کنید و زمانی که می‌خواهید خنک شوید و استرس را از بین ببرید، رایحه شیرین آن را تنفس کنید.

نکته: رایحه مرکبات فواید بسیار دیگری نیز دارد، به عنوان مثال، شمع‌های معطر سیترونلا، حشرات را از بین می‌برند، بنابراین هنگام برگزاری یک مهمانی در باغ، حتماً تعدادی از آنها را دریافت کنید.

گل سرخ

یاسمن

هیچ چیز قابل مقایسه با عطر لطیف این گل زیبا نیست. یاس به دلیل خاصیت آرام بخشش معروف است. در واقع، اعتقاد بر این است که یکی از آرامش بخش‌ترین عطرها است. هنگامی که شمع معطر یاس می‌سوزانید، با ماده شیمیایی سیستم عصبی شما به نام GABA کار می‌کند که به آرامش اعصاب شما کمک می‌کند و اضطراب و افسردگی خفیف را تسکین می‌دهد.

علف لیمو

یکی از عطرهای شمع مورد علاقه من برای آرامش مطمئناً علف لیمو است. هنگامی که این رایحه درخشان مرکبات را استشمام می‌کنید، بلافاصله به تنش‌های مرتبط با استرس کمک می‌کند که در غیر این صورت واکنش‌های اضطراری را در بدن شما ایجاد می‌کند. اگر به طور مرتب با اضطراب یا بی‌قراری دست و پنجه نرم می‌کنید، مطالعات نشان می‌دهد که استنشاق علف لیمو به ذهن کمک می‌کند تا در عرض چند دقیقه آرام شود و استرس را از بین ببرد. برای تجربه عطری با طراوت، شمعی را انتخاب کنید که حاوی اکالیپ باشد

حتما مطالعه کنید:  مزایای استفاده شمع معطر گلابی

رزماری

قرن‌هاست که درباره اثرات رزماری بر سلامت روحی و روانی صحبت شده است. به عنوان مثال، رایحه این گیاه به تسکین اضطراب کمک می‌کند. تنفس منظم با رایحه آرامش بخش رزماری باعث می‌شود بدن شما آرام بماند.

نعناع تند

وقتی می‌خواهید روحیه خود را شاد کنید، یک شمع عطر نعناع همان چیزی است که نیاز دارید. خواص نعناع فلفلی مشکلات سلامت روان افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب را درمان می‌کند. نعناع رایحه ای شناخته شده از یونانیان، رومی‌ها و مصریان باستان است. همچنین به دستیابی به وضوح ذهنی و بالا بردن روحیه شما با چند مصرف کمک می‌کند.

کلام آخر شمع برای آرامش

در پایان مقاله شمع برای آرامش؛ به نظر می‌رسد که استفاده از شمع به عنوان یک ابزار آرامش‌بخش می‌تواند تأثیرات مثبتی بر روان و روح انسان داشته باشد. شمع به عنوان یک عنصر زیبا و معناخته، می‌تواند محیط را تغییر دهد و به افراد کمک کند تا بهترین حالت ذهنی و احساسی خود را تجربه کنند. همچنین، رنگها و عطرهای مختلف شمع‌ها می‌توانند بر احساسات و حالات مختلف تأثیر گذار باشند و به فرد کمک کنند تا استراحت کند و از استرس و فشارهای روزمره خود رهایی یابد.

در کل، مقاله نشان می‌دهد که ایجاد یک فضای آرام با استفاده از شمع، یک راه موثر برای ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش سطح آرامش و رفاه فردی می‌باشد. اگر به دنبال خرید یک شمع معطر با کیفیت عالی برای خود هستید کافیست بر روی لینک خرید شمع معطر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *